Bismillahirrahmanirrahim..

Life ends when you stop Dreaming, Hope ends when you stop Believing, Love ends when you stop Caring, Friendship ends when you stop Sharing.

Wednesday, March 10, 2010

Bahaya Nyamuk..


kalau
tengah tido malam-malam tu selalulah kena ketik nyamuk.. kacau sungguh bila nak tido, nikmat tido pun nak hilang. pukul 3..pukul 5 pagi.. geram sungguh.
Allah jadikan nyamuk supaya dia mengigit manusia (yang betina), serta makhluk-makhluk Nya yang mempunyai darah. Since dia boleh memasukkan belalainya yang halus itu menembusi kulit manusia, maka itu lah rutin seekor nyamuk sepanjang hidupnya. Bolehkah jika akal kita terima pendapat bahawa nyamuk itu salah satu utusan Allah untuk menggerakkan umat-umat Nya bangun malam supaya umat-umat Nya bisa menjalinkan hubungan dengan Maha Pencipta?. banyak sangat hadis-hadis meceritakan akan kelebihan/fadhilat bangun malam untuk solat beberapa rakaat tatkala ramai manusia sedang tidur, akan tetapi berapa kerat sangat yang bangun malam berbicara-mengadu dengan Allah ketika line tidak sibuk. Astaghfirullahalazeem.. terlalu banyak tanda-tanda yang kita telah berada di akhir zaman.. esok..lusa siapa tahu kita akan tidur selama-lamanya. tidur yang tidak akan bangun, hatta seribu nyamuk datang sekalipun menggerakkan kita, kita tidak akan bangun. Marilah kita sama-sama mengutamakan bekalan untuk waktu kita tidur selama-lamanya nanti dengan berkorban waktu tidur ketika kita masih sihat & masih mampu ini. Semoga Allah mengurniakan kesihatan dan keberkatan di atas umur yang masih ada sebelum kita tidur untuk selama-lamanya.. Ameen Ya Rabb!!

No comments:

Post a Comment