Bismillahirrahmanirrahim..

Life ends when you stop Dreaming, Hope ends when you stop Believing, Love ends when you stop Caring, Friendship ends when you stop Sharing.

Monday, March 1, 2010

24 sahaja...


Dah nak pukul 11.. blackout 2 round dah kat sini.. tak apa, cuma hati2, cuma kena save byk kali kalau menaip apa2.. nak buat mcm mana, salah satu ujian berada di Univ yg sedang pesat membangun, berkorban sedikit, dan kesabaran yang banyak, pahala dri Allah kepada orang yang sabar. Ada kerja yang sepatutnya diutamakan, tapi dah lama terbengkalai, gara-gara sifat putus asa dan mungkin juga lupa, memang Melayu mudah lupa. tapi jangan pula di jadikan tag line yang mendominasikan ciri-ciri orang Melayu.. Orang Melayu Rajin..kan best bunyinya, pernah baca dan masih ingat kata-kata seorang Hanya Orang Sibuk Yang Mempunyai Masa.. Ye lah!, orang yang tak buat apa-apa benda yang berfaedah dapat 12jam sehari cukuplah..orang yang sibuk bagi lebih 24 jam pun tak apa, tapi sibuk dengan perkara-perkara untuk kebaikan bersama..Pengalaman sendiri, dulu sangat-sangat tidak cukup masa, terutama ketika menulis tesis, lagi berat dan memang berat menulis tesis dari mebuat eksperimen. Insya-allah, dengan Bismillah, doa-doa dan 100% mengharapkan pertolongan dariNya, tak ada masalah dengan eksperimen. Walaupun dah hantar tesis, tapi rasa banyak lagi tak lengkap, hmm..kalau nak tunggu lengkap tak tahu lah bila boleh hantar tesis ke Sekolah Siswazah. Pesanan untuk yang dalam perjuangan, bacalah sebanyaknya jurnal-jurnal, buku yang berkaitan, pengalaman sendiri, untuk buat 1 ayat dalam tesis kadang-kadang kena baca sampai 8 jurnal, macam nak berasap kepala.. Walaubagaimanapun, sehebat-sehebat pertolongan adalah dari Allah, mintalah ketenangan, kemudahan, kesihatan, ilham, sifat kerajinan dari Nya. Insya-allah dipermudahkan segala urusan...




#Pagi ini Dato' Seri Utama Dr. Rais Yatim war-warkan blog yang 100% bahasa Melayu boleh tercalon untuk dpt anugerah.. Tahniah kepada yang mendaulatkan bahasa Melayu.

No comments:

Post a Comment