Bismillahirrahmanirrahim..

Life ends when you stop Dreaming, Hope ends when you stop Believing, Love ends when you stop Caring, Friendship ends when you stop Sharing.

Sunday, March 7, 2010

Sabar aje..


Nak buat macam mana, adat hidup bermasyarakat. Rambut sama hitam hati pun sama warna, tapi isi hati tu Allah aja yang tahu. Sabar dan ikhlas menghadapi setiap ujian Allah. dengan mengingati Allah juga hati menjadi tenang.
Masa berlalu pantas sekali, sangat suntuk masa akhir-akhir ini, umur pun meningkat. Yang belum kahwin dah nak kawin, yang dah kawin dah nak ada anak, yang tgh study dah nak habis study.. Kita nie apa progress nya?.. Dari segi duniawi mungkin nampak tak ada, tapi untuk ukhrawi, kita kumpulah sebanyak-banyaknya, sebab yang ukhrawi hanya perlu tenaga, azam yang kuat untuk megumpul2 butir2 pahala. Insya-Allah hasilnya dapat dilihat diakhirat kelak. Yang penting lakukan sesuatu dengan keikhlasan dan mengharap redha Allah s.w.t semata.
Kepada sahabat2, anak2 sedara ku yang dalam perjuangan, teruskan berjuang, Hidup satu perjuangan untuk akhirat. Semoga kita mendapat hidayah dan pertolongan dari Allah sentiasa, Ameen Ya Rabb!!

2 comments:

  1. ermm..yela mkcik kan.semua itu duniawi.
    bagus luahan2 mcm nie.sedar diri sket...;)
    Insyallah kami semua berjuang hingga ke akhir hayat.dan mengharapkan keredhaan Allah swt.

    ReplyDelete
  2. sama2 lah kita ingat mengingati, manusia itu mudah lupa, apatah lagi orang melayu.. Sebab Melayu mudah lupa...

    ReplyDelete